Knygų apžvalgos

Paulius Rakštikas „STAIGMENA GYVENTI: dėmesingumo lavinimas ir sąmoningumo ugdymas. Mindfulness pradžiamokslis“

Knygų nukreiptų į savęs psichologinį auginimą esu skaičiusi nemažai, todėl jas su laiku pradėjau vertinti naudingumo kriterijumi. Esminis šių knygų skirtumas yra autoriaus santykis su skaitytojais, vieni yra tarsi daugiau žinantys nei skaitytojas, stengiasi pamokyti ar net įsakmiai paliepti elgtis vienoje ar kitoje situacijoje, kiti stengiasi dalintis savo patirtimi ir įkvėpti, būna paguodžiančių, palaikančių. Kaip bebūtų smagu ar nesmagu skaityti knygą, esmė yra kas po to. Ar išties pradedama matyti kitaip?. Ar kitomis akimis pažiūrima į problemas?. Mano dažnu atveju nutikdavo aš – sau, knyga – sau.
Buvo gyvenime tokių etapų ir momentų kai sunkiai sugyvenau pati su savimi ir ieškant informacijos atradau mindfulness. Kurį laiką naudodavau telefono programėlę toms meditacijoms, dėmesio sutelktumui, persiorientavimui nuo slogių minčių. Labai nudžiugau pamačius knygą apie mindfulness dalykus lietuvių kalba. Taip pat, bent jau man, pliusas, tai kad autorius taip pat yra lietuvis. Kažkaip man tos verstinės knygos neturi to lietuviško mentaliteto ir skaitant lydi jausmas lyg apie mane, bet ne visai, o gal tai sąlygoja vertimas, todėl siūlyčiau rinktis labiau lietuvius autorius ir su akademiniu išsilavinimu, o ne šiaip gyvenimo universiteto studentus.
Mindfulness yra sąmoninga dėmesingumo kontrolė, kuri praverčia norint stabilizuoti savo emocijas, sutelkti dėmesį ten, kur reikalinga. Autorius viską nuostabiai aiškiai išdėsto savo knygoje apie principus, paskirtį, kuo tai skiriasi nuo pozityvios psichologijos, kokiems žmonėms ši praktika tinkama, o kuriems geriau jos vengti. Niekas nebando įpiršti, kad mindfulness yra vaistas kiekvienam nuo negandų. Vieniems tai labai padės, kitiems nelabai.
Kalbant apie praktiškumą šios knygos didelė dalis yra skirta praktiniams užsiėmimams. Aš nuoširdžiai atsakinėjau į iškeltus klausimus savęs pažinimui, apie kylančias emocijas, pastabumą. Pratimus ne taip sąžiningai atlikau, vienus išbandžiau, kitus esu jau išmėginusi anksčiau, kažką ir praleidau. Paviršutiniškai pažvelgti į praktinę dalį tikrai nereiktų, nes didžioji knygos dalis yra būtent tai. Gal kažkiek man tų pratimų ir daugokai pasirodė, nes norint juos sąžiningai atlikti reikia tikrai skirti tam nemažai laiko. Man labai įstrigo autoriaus įžvalgos apie perfekcionizmą, skirstymą „sava“ ir „svetima“, sugebėjimą būti čia ir dabar, minties konstravimą. Tyrinėjant savo aplinką dėmesingai pastebėjau reikšmingų dalykų, taip pat buvo dar kartą priminta apie dėkingumo jausmą, nes gyvenimas per vis maža, vis negana prizmę yra išties varginantis.
Jokia knyga pati nepakeis mūsų gyvenimų, o mes patys. Ši knyga yra puikus įrankis pokyčių pradžiai, jei tik patys nepatingėsim. Na, o jei P. Rakštikas kada nors išleis antrą knygą, aš mielai ją paskaityčiau.
Nugarėlė: Nuolatinis stresas ir nerimas yra šiuolaikinio žmogaus palydovai. Net jei jaučiamės pakankamai gerai, pašėlęs tempas sukuria daug nemalonių pojūčių. Norėdami pasidžiaugti gyvenimu, laukiame ilgojo savaitgalio ar atostogų, o jų dažnai pasirodo per maža, kad patirtume pilnatvę ir jaustumėmės iš tiesų gyvi kasdien.
Mindfulness, arba dėmesingas įsisąmoninimas, – tai sparčiai visame pasaulyje populiarėjantis saviugdos būdas, padedantis nurimti, atskirti, kas mums svarbu, o kas ne, suprasti, kaip jaučiamės ir ką jaučiame, ko norime ir ko siekiame, kas su mumis vyksta šiame, kartais beprotiškame pasaulyje.
Metai: 2019
Puslapių skaičius: 264
Knyga: gauta iš leidyklos
Vertinimas: 4/5
1 – nieko gero, 2 – jau geriau, 3 – visai gerai, 3 – labai gerai, 5 – nuostabu

Patinka(0)Nepatinka(0)

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *